Lars Liebst får pris for at forny Tivoli

PressemeddelelseFSR – danske revisorers Marsh Erhvervspris 2018 går i år til Lars Liebst og Tivoli. Lars Liebst har ført Tivoli igennem en forrygende udvikling fra klassisk forlystelsespark til moderne attraktion med nye og gamle forlystelser, varieret underholdning, digitale onlinetilbud og gastronomisk mekka, lyder begrundelsen

ArrangementerFSR - danske revisorer

”Tivoli har med Lars Liebst i spidsen haft succes på alle fronter. Tivolis årsregnskab for 2017 er det bedste i Havens historie og viser, at man formår at tjene både på gyngerne og karrusellerne. De senere år er forretningen desuden blevet udvidet med succesrige forlystelser, nye restauranter, Tivoli Hjørnet, en balletskole et online kasino og meget andet. Det er en fantastisk flot præstation”.

Sådan lød det, da en veloplagt erhvervsminister, Brian Mikkelsen, onsdag overrakte FSR Marshs Erhvervspris 2018 til Tivolis administrerende direktør Lars Liebst ved et arrangement i forlystelsesparken i København.

Det er 28. gang, at FSR – danske revisorer, uddeler den traditionsrige FSR Marshs Erhvervspris til en person eller virksomhed, der har ydet en særlig indsats i dansk erhvervsliv. Det kan fx være ved at investere i nytænkning og forretningsudvikling og omsætte strategi og planer til en succesfuld forretning, som bidrager til at skabe vækst og sætter Danmark på verdenskortet. I 2018 har der desuden været særligt fokus på, at prismodtageren har udnyttet digitaliseringens muligheder og anvender ny teknologi som centralt element i forretningens kerneprocesser.

FSR – danske revisorers formand, Peter Gath, roser især Tivolis evne til at forny sig og evnen til at favne den nye teknologi:

”Tivoli har kontinuerligt formået at forandre og forny sig med stor respekt for traditionerne. Tivoli har været igennem en fantastisk udviklingsproces og fremstår i dag mere end nogensinde som en moderne attraktion, selv om haven fylder 175 år. Tivoli er ikke kun nostalgi, men har sat kursen mod fremtiden og har samtidig blik for de muligheder som den ny teknologi tilbyder ”, siger Peter Gath.

Kriterier for tildeling af FSR – Marshs Erhvervspris
FSR – danske revisorer lægger følgende kriterier til grund for uddelingen af FSR – Marshs Erhvervspris: Prisen gives til en person, en organisation eller en virksomhed, som har leveret et enestående bidrag til at gøre dansk økonomi og erhvervsliv konkurrencedygtigt.
Det enestående bidrag kan eksempelvis være:

• At have startet egen virksomhed og gennem en særlig indsats at have opnået en solid markedsposition med markante resultater på top- og bundlinje.
  • At investere i nytænkning og forretningsudvikling og omsætte tanker og planer til en succesfuld forretning, som har bidraget til at skabe vækst i Danmark.
  • At have skabt enestående resultater på bundlinjen og sat Danmark på verdenskortet.

Foruden hæderen følger en check på 35.000 kroner.

Om Lars Liebst
Lars Liebst har været administrerende direktør for Tivoli siden 1996. Før det var han afdelingsleder (1983-90) og senere konstitueret rektor ved Statens Teaterskole 1990-91. Lars Liebst var desuden medstifter og leder af Grønnegårds Teatret i perioden 1982-96.

Lars Liebst er i dag formand for bestyrelsen i Royal Arena.

Lars Liebst er oprindeligt uddannet lysdesigner og stagemanager i New York.

Om Marsh:
FSR - danske revisorer har i 28 år uddelt en erhvervspris i samarbejde med foreningens leverandør af ansvarsforsikringer til branchens medlemmer. Siden 2014 er det forsikringsmæglerfirmaet Marsh. Marsh er en af verdens førende forsikringsmæglere. Selskabet har ca. 27.000 medarbejdere i over 100 lande. Marsh tilbyder ydelser inden for blandt andet identifikation af risici, risikoanalyser, skadehåndtering, administration af forsikringsprogrammer m.m. Marsh udgiver hvert år Global Risk Report i samarbejde med World Economic Forum.

Kort om FSR – danske revisorer:
FSR - danske revisorer er en brancheorganisation for godkendte revisorer i Danmark. FSR - danske revisorer har over 5.000 personmedlemmer og repræsenterer ca. 600 medlemsvirksomheder. Foreningen varetager revisorernes interesser fagligt og politisk.

• Jan Wie

Kommunikationschef - interne medier og medlemmer

Nyheder om arrangementer og fsr - danske revisorer